دانلود رایگان مقاله درباره فیلتر میان گذر به همراه خرید ترجمه فارسی آن

در این بخش مقاله مخابرات با ترجمه درباره فیلتر میان گذر ارائه شده است. دانلود مقاله انگلیسی برق مخابرات رایگان است و پس از مشاهده چکیده فارسی می توانید نسبت به خرید ترجمه کامل مقاله فیلتر میان گذر با هزینه اندک اقدام نمایید.

توضیح مختصری درباره فیلتر میان گذر:  

فیلتر میان گذر دستگاهی است که فرکانسهای محدوده خاصی را می‌گذراند و فرکانسهای خارج از آن محدوده را عبور نمی‌دهد. به عنوان مثال می‌توان از فیلتر آنالوگ مدار RLC (مدار مقاومت-سلف-خازن موازی) نام برد. این فیلتر نیز می‌تواند با ترکیب دو فیلتر فیلتر پایین گذر و فیلتر بالاگذر ایجاد شود.


عنوان انگلیسی مقاله : Theoretical research and ADS simulation of tunable band-pass filter

 

عنوان فارسی مقاله : تحقیقات نظری و شبیه سازی ADSِ فیلتر میان گذر قابل تنظیم

 

 

در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر مقاله انگلیسی درباره فیلتر میان گذر را رایگان دانلود کنید و همچنین ترجمه فارسی مقاله را خرید نمایید.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی درباره فیلتر میان گذر


خرید ترجمه کامل مقاله درباره فیلتر میان گذر

 

چکیده

در سیستم فرستنده-گیرنده RF، ضروری است که یک فیلتر میان گذر قابل تنظیم در سیستم جهت حل کردن مشکل ازدحام فرکانسی و بهبود عملکرد عدم تداخل سیستم افزوده شود. ساختار مدار با قابلیت تنظیم پیوسته برای هر فرکانس تشدید و پهنای باندی که ثابت است، به صورت تئوری در این مقاله ارائه شده است. مدار رزونانس به صورت یک مقاومت در فرکانس تشدید بوده، کوپلینگ اندوکتانس T اتخاذ شده و از ADS نیز جهت شبیه سازی و تایید استفاده شده است. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که فرکانس مرکزی از 66 تا 72 مگاهرتز تغییر می کند درحالیکه خازن رزونانس از مقدار 60 تا 50 پیکوفاراد تغییر کرده و پهنای باند در مقدار 5 مگاهرتز باقی می ماند. زمانی که اندوکتانس تزویج از مقدار 58.186 تا 40.532 هانری کاهش می یابد، پهنای باند از 5 به 3.5 مگاهرتز کاهش می یابد. عملکرد فیلترینگ در نقطه فرکانس تنظیم مناسب است و زمانی که تنظیم پهنای باند افزایش یافته و عملکرد سیستم کاهش می یابد، تلفات تزریقی حدود 0.233 دسیبل کم می شود اما الزامات مخابره RF برآورده می شود. تحلیل های انجام شده توسط فیلتر در این مقاله، یک پایه نظری برای تولید عملی را فراهم می کند.