دانلود رایگان مقاله درباره مولد توان پالسی به همراه خرید ترجمه فارسی آن

در این بخش مقاله برق قدرت با ترجمه درباره مولد توان پالسی ارائه شده است. دانلود مقاله انگلیسی برق قدرت رایگان است و پس از مشاهده چکیده فارسی می توانید نسبت به خرید ترجمه کامل مقاله مولد توان پالسی با هزینه اندک اقدام نمایید.

توضیح مختصری درباره توان پالسی:  

توان پالسی شاخه‌ای از علم مهندسی فشار قوی الکتریکی می‌باشد که اخیراً پیشرفت‌های بسیاری را به صورت روزافزون داشته‌است. در این مبحث اعداد و مقادیر فوق‌العاده بزرگ ولتاژ، جریان و توان و همچنین مقادیر فوق‌العاده کوچک زمان تعیین کننده است؛ توان‌های تا ۱۴^۱۰ وات، ولتاژهای تا ۷^۱۰ ولت و جریان‌هایی با مقادیر حداکثر ۶^۱۰ آمپر و بیشتر. زمان تناوب پالس‌های تولید شده در این مبحث عموماً از ۸-^۱۰ ثانیه تجاوز نمی‌کند. به همین دلیل این مبحث با عنوان نانوثانیه نیز شناخته می‌شود. با توجه به کاربردی که از سیستم توان پالسی انتظار می‌رود می‌توان توان تولید شده را به صورت تک پالس یا پالس‌های تکرار شونده طراحی نمود. کاملاً واضح است که در صورت تولید تک پالس می‌توان با داشتن امکانات معین، مقادیر بزرگتر ولتاژ و جریان (و در نتیجه توان) را تولید نمود. در مورد پالس‌های تکرار شونده فرکانس‌های در حد ۱۰ تا ۵۰ کیلوهرتز کاملاً قابل دسترسی می‌باشند.

 

عنوان انگلیسی مقاله : Nanosecond Pulse Generator Based on an Unbalanced Blumlein-Type Multilayered Microstrip Transmission Line and Solid-State Switches

عنوان فارسی مقاله : مولد پالس نانوثانیه ای بر اساس خط انتقال مایکرواستریپی چند لایه و نامتعادل نوع بلوملین و سوئیچ های حالت جامد

در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر مقاله انگلیسی درباره مولد توان پالسی را رایگان دانلود کنید و همچنین ترجمه فارسی مقاله را خرید نمایید.

 

دانلود رایگان مقاله انگلیسی درباره مولد توان پالسی


خرید ترجمه کامل مقاله درباره مولد توان پالسی

 

چکیده

این مقاله یک خط انتقال مایکرواستریپی چندلایه ی نوع بلوملین را با سوییچ های حالت جامد ترکیب می کند تا یک مولد پالس نانو ثانیه  ولتاژ بالا را ایجاد کند. این مطالعه در جهت تأکید بر اهمیت یک مولد پالس نانو ثانیه  پیوسته در کاربردهای زیست پزشکی انجام شده است. خط انتقال نامتعادل نوع بلوملین شار جریان را در سوییچ های حالت جامد کاهش می دهد. خط انتقال مایکرواستریپ چند لایه بر روی مدار چاپی چهار لایه انباشته شده تا حجم سیستم به حداقل برسد. تجزیه و تحلیل انتشار موج ولتاژ برای توضیح قاعده ی سیستم مورد استفاده قرار می گیرد؛ موج ولتاژ یک پالس مربعی ست. استراتژی تولید عرض پالس های مختلف و زمان بندی کنترل شده ی سوییچ های حالت جامد تفسیر و توجیه شده و مشخص می شود در این روش نیاز است تا به عرض پالس ns 100- 50 برسیم. همچنین قاعده مربوط به امپدانس بار متغیر در سیستم خط انتقال مایکرواستریپی چندلایه ی نوع بلوملین نیز تجزیه و تحلیل می گردد. برای نشان دادن عملکرد مولد، یک سیستم کوچک ساخته می شود. در نهایت، مولد پالس نانوثانیه یک پالس مربعی در بار مقاومتی 50 اهم ، با دامنه kV 2- 0، عرض پالس ns 100- 50، زمان خیز در حدود ns 20و فرکانس تکرار 0 تا چند کیلو هرتز ایجاد می نماید. همچنین، وقتی به جای مقاومت 50 اهم از مقاومت  500اهم استفاده می شود، خروجی ولتاژ پالس نانوثانیه ای تقریباً دو برابر ولتاژ شارژ می گردد.